Interim menedzsment

Interim menedzsment

Az interim felkéréseket általában azért kapjuk, mert a megbízónak átmenetileg vezetői kapacitáshiánya van, vagy kritikus helyzetbe kerültek.

Az interim menedzser szerepe, hogy egy átmeneti időszakra (általában 1-6 hónap, heti 1-5 nap) átvegyen vezetői vagy projektfeladatokat, és segítsen a megbízónak biztosítani a folytonosságot, a fellépett problémákat megszüntetni, kitűzött célokat elérni vagy változási folyamatokat véghez vinni.

Miért hasznos az interim menedzser?

1. Tapasztalat és szaktudás: Kollégáink olyan szakemberek, akik már sok évet töltöttek el a vállalati szektorban. Különböző helyzetekben vezettek projekteket és vállalkozásokat, ezért képesek megérteni a kihívásokat és segíteni a jelen helyzet stabilizálásban vagy a fejlesztésekben.
2. Objektivitás és friss perspektíva: Az interim menedzser külső személy, aki objektív, független véleményt és perspektívát hoz a cég problémáira, lehetőségeire. Ez egyben új megközelítéseket és innovatív gondolkodásmódot is jelent.
3. Rugalmasság és gyorsaság: Az interim menedzsernek gyakran rövid idő alatt kell beilleszkednie a vállalatba, megértenie a problémákat és cselekednie. Ezért a rugalmasság és a gyorsaság fontos tulajdonságok. Az interim menedzserek gyorsan alkalmazkodnak az új környezethez, meghatározzák a prioritásokat és hatékonyan kezelik a kihívásokat.
4. Tudásmegosztás és képzés: Az interim menedzser a megbízatása során nemcsak a cég problémáira fókuszál, hanem lehetőséget teremt a tudásmegosztásra és a készségfejlesztésre is. Az interim menedzser által bevezetett folyamatok, módszerek és legjobb gyakorlatok a távozása után is a cégen belül maradnak. Ez hosszútávú előnyöket jelenthet a vállalat számára, és javíthatják a belső munkakultúrát.
5. Változásmenedzsment: Az interim menedzser gyakran ideális választás, amikor egy vállalat átalakítása, összeolvadás vagy akvizíció végrehajtása során hatékonyan kell irányítani és kezelni nagy volumenű és komplex projekteket.

Gyakori funkciók, amelyeket kollégáink ellátnak:

  • Ügyvezető / Vezérigazgató
  • Operációs / Termelési vezető
  • Logisztikai / Ellátási lánc vezető
  • Képzési és fejlesztési vezető
  • Projektvezető
  • Change manager

Ismerkedjen meg kollégáinkkal, akik az elmúlt 20 évben szerzett tapasztalataikkal interim megbízásokban is helytállnak!

Márton Zoltán

szenior tanácsadó

Nagy Péter

szenior tanácsadó

Nemes Ivó

szenior tanácsadó, coach