Munkatárs – csapat – szervezet

Mielőtt innovatívvá és XXI. századivá alakítanánk egy vállalatot, meg kell határoznunk néhány döntő jellemzőt: hol tartanak a kollégák a digitalizációban, mennyire elkötelezettek? Milyen digitális aspektusok jelennek meg a menedzsment, a kommunikáció területén és a mindennapokban? Hogyan biztosítják a részvételt és az átláthatóságot, milyen eszközöket és infrastruktúrát használnak?

Első lépésként, három szinten ki kell alakítani a digitalizáció status quo-ját. A kollégák szintjén bővíteni kell a digitális tudást, a szakmai és a magánéletben is fokozni kell a digitális tapasztalatszerzést, növelni a használatban lévő toolok számát. A csapat szintjén az agilis módszerek, illetve a digitális eszközök használata, a bevonás kiterjesztése, az együttműködés, átláthatóság, innovatív működés kialakítása áll a fókuszban. A szervezet szintjén elemezzük a felszerelést (mobil eszközök, szoftverek), a céges policyt (munkahely/home office, BYOD (“Hozd be a saját eszközöd!”), WhatsApp/Facebook-használat), az informatikai és digitális részleg kínálatát és kompetenciáját.

Erőnlét-térkép

A digitális erőnlét térképén megmutatjuk, mely csapatok rendelkeznek releváns digitális know-how-val, milyen hardvereket és szoftvereket használnak jelenleg, és kik érdekeltek – a szakmai tevékenységükből adódóan – a digitális felhasználásban (z. B. 3D-nyomtatás, képfeldolgozás, kódolás). A következő lépésben meghatározzuk, milyen best practice-ok léteznek az agilis vezetés, kommunikáció és együttműködés területén, milyen IT-szabályok állják a fejlődés útját. A status quo átlátható ábrázolása részlegek, csapatok, ügyfélszegmensek, technológiák és egyéb dimenziók mentén történik. Ebből levezethetők a fejlesztési irányok, beiskolázási szükségletek, és a vállalatban szükséges kompetenciáknak való megfelelés.