A Six Sigma egy nagy mértékben strukturált folyamat, amely arra összpontosít, hogy folyamatosan a tökéleteshez igen közeli termékeket és szolgáltatásokat fejlesszünk ki, illetve nyújtsunk. Módszerek és eszközök gyűjteménye, amely elsősorban a team munkára, valamint a termék működése szempontjából legfontosabb hibát előidéző tényezők felismerésére és kiküszöbölésére helyezi a hangsúlyt. Főként mérési adatok figyelembevételével nem csupán az elemzésen alapuló javítási javaslatok kidolgozását teszi lehetővé, hanem egyben a vállalati eredményességet és nyereséget is növeli.

Jellemző helyzetek:

− ha szükségünk van egy ambiciózus célmeghatározásra, adatokon alapuló megközelítésre és fejlesztési módszertanra;
− ha fejlett statisztikai eszközöket és eljárásokat szeretnénk használni elemzésekhez és fejlesztésekhez;
− ha egy átfogó projekt kiképzési formát keresünk kiválasztott munkatársaink számára;
− ha meghatározó minőségfejlesztési projektek komplex vezetési módszerére van szükségünk, beleértve a beszállító fejlesztési igényeket is;
− ha szeretnénk kihívások elé állítani jelenlegi szervezetünket vagy megújítani jelenlegi működési gyakorlatunkat.

A Six Sigma folyamatfejlesztés várható eredményei:

1. A rendszer egyszerűbb elemeinek az elsajátítása viszonylag gyorsan megoldható és rövid időtartamon belül nagyszámú munkavállalót lehet a rendszerbe bevonni; ők sokkal több és jobb eredményt tudnak felmutatni, mint képzetlenebb társaik.
2. Viszonylag rövid időn belül csökkenti a ciklusidőt és növeli az elsőre elfogadott jó termékek arányát.
3. A Six Sigma fejlettebb modulja lehetővé teszi, hogy a termék gyenge elemei még a szerkesztő asztalon, vagyis a tervezés fázisában felismerhetők legyenek.
4. A vevők kedvezően értékelik a Six Sigma megközelítést megvalósító szervezeteket, mert ez számukra megbízhatóbb működésű terméket vagy szolgáltatást eredményez.