Annak érdekében, hogy sikeresek lehessünk egy olyan világban, amelyet egyre inkább a bizonytalanság, a zavaró változások és a komplexitás jellemez (kulcsszó: VUCA), minden eddiginél fontosabb, hogy a stratégiát inkább kommunikációs folyamatnak tekintsük, mintsem néhány szakértő szakmai beszélgetésének az elefántcsont toronyban. A stratégiaalkotást  “jövőorientált kommunikációként” definiáljuk, lényegében az egy „szervezett párbeszéd a jövőről”, azaz a kulcsemberek közötti párbeszéd a jövőbeli fejleményekről, a jövőképekről, ambíciókról és a cselekvési lehetőségekről.

A vezetők többsége jártas a stratégia megvalósításában, célok elérésében. Ez a program arról szól, hogyan alkothat egy vezető a csapatával közösen és mégis hatékonyan olyan stratégiát, amelyet mindenki magáénak érez és aktívan vállal
felelősséget és szerepet annak megvalósításáért.

Tartalom

  • A stratégiaalkotás alapvető elemei
  • A vezetői szerep és feladatok tudatosítása a stratégiaalkotás egyes fázisaiban
  • Módszerek és eszközök a csoportokkal, szervezettel való munkához a stratégiaalkotás során
  • Az elköteleződés kialakításának folyamata

Módszerek

  • Intenzív tréningnap
  • Felkészülés saját esetekre
  • Peer learning
  • Egyéni coaching vagy action learning, a stratégiaalkotás kísérése