Támogatás a kezdetektől

A nagy rendszerbevezetésekben, az integrációs projektekben vagy átszervezésekben gyakran elhanyagolják az érzelmi, szociális és viselkedési kérdéseket. Nem helyezik eléggé előtérbe a jól megtervezett változáskommunikációt sem. Ha már a korai szakaszban kellő figyelmet fordítunk erre, az később több mint kifizetődő. Jó ötletnek bizonyul a változásmenedzsment és a kommunikáció külön alprojektként való megszervezése. Ez azt jelenti, hogy egy személy vagy egy kis csapat felelős a változás folyamatának nyomon követéséért és irányításáért, a megfelelő intézkedések és beavatkozások kidolgozásáért és végrehajtásáért. Ugyanilyen fontos a vonzó, minden célcsoport számára érthető change story, valamint a megfelelő kommunikációs formák professzionális kialakítása: legyenek azok workshopok, rendezvények, felmérések, webináriumok, közösségi vagy munkavállalói médiacsatornák. Azt, hogy ezek közül melyiket használjuk, a hatékonyságuk figyelembevételével kell megtervezni. És ne feledkezzünk meg róla, hogy ezeket a kezdeti sikerek után is tovább kell használni.

A változások horgonya

A tudatosan megtervezett, integrált kommunikáció és változásmenedzsment úgy működik, mint a kenőanyag a fogaskerekeken: a folyamat működik, az erőt és az ellenállást szakszerűen kezelik, a vezetőket támogatják a változás során betöltött szerepük eredményességében, a különböző célcsoportokat pedig célzottan szólítják meg. A kívánt változás így lesz mélyre hatoló és fenntartható – különösen a viselkedés tekintetében.