Visszatérő hibák

Visszatérő hibák 3 ördögi motorja
Szabó-Jilek Zsolt

szenior tanácsadó

Az új szervezeti erőforrás-tartalékok megtalálása és csatasorba állítása elengedhetetlen a versenyképesség fenntartásához. Az egyre gyorsabban változó világban csak ez teheti lehetővé, hogy a vállalatok időben és hatékonyan reagáljanak az új kihívásokra és lehetőségekre. Több mint 30 év nemzetközi tapasztalatunkkal számba vesszük a rejtett lehetőségeket, hogy segítsük ügyfeleinek ebben az új, gyakran kiszámíthatatlan környezetben a sikeres működésük fenntartásában. A visszatérő hibák erőforrás-pazarlása egy ilyen rejtett tartalék, ami könnyen felszabadítható!

 “Ha az információim változnak, megváltoztatom a következtetéseimet. Ön mit tesz, Uram?” ― John Maynard Keynes

A mindennapi működésben már-már közhely, hogy az egyszer megtörtént hibák természetesen visszatérnek. Persze mindenki érzi a vállalatban, hogy az ismétlődő problémák nem hatékony folyamatokat eredményeznek és idő- és erőforrás-pazarláshoz vezetnek. Ezek a folyamatosan megjelenő hibák csökkentik az alkalmazottak produktivitását, továbbá növelik a frusztráció és stressz szintjét, így csökkenthetik a dolgozók elkötelezettségét a vállalat iránt. A negatív hatások könnyen az ügyfelek elégedetlenségéhez és az üzleti eredmények csökkenéséhez vezethetnek. Hosszú távon károsítják a szervezet teljesítményét és versenyképességét, elvonják a figyelmet a fejlődéstől és a stratégiai célkitűzésektől, mivel az erőforrásokat állandóan “tűzoltásra” használjuk fel.

Íme a visszatérő hibák 3 ördögi motorja

1.„Erre mi nem tudunk hatni, ráadásul nem is az én dolgom!”…azaz nem szeretnénk vállalni a felelősséget, mert abból még senki nem jött ki jól.

2.Nem szánunk rá időt, hiszen az “idő pénz” és “ne tököljünk”, ne “keressetek kifogást”, azaz a gondolkodás nem tűnik hasznosnak és értékteremtő tevékenységnek.

3.“Ha elmondjuk a megoldást, meg is történik” hite, ami persze sosem igazolódott, de olyan egyszerű, hiszen én megmondtam.

Mindeközben lelkünk mélyén tudjuk, hogy a problémák, amelyeket nem oldunk meg, nagy biztonsággal visszatérnek, az átmeneti megoldások pedig – amikkel megpróbáljuk elkerülni őket – gyakran csak még mélyebbre visznek minket az erőforrás-pazarlásban. Viszont, ha elfogadjuk, hogy a hibákat mindig két megoldási szinten kell kezelnünk – az azonnali intézkedések és az ismételt előfordulást megakadályozó megoldás szintjén –, akkor megszakíthatjuk az ördögi spirált! Ebben a megközelítésben a következő lépéseket kell tennünk:

A fenti lépésekkel már sokszor találkozott, mégsem következett be jelentős változás? A kulcs a gondolkodásmód megismerése utáni lépésekben rejlik, hogy az ismeret hogyan válik tanulássá. Ehhez konkrét esetek új szemlélet szerinti megoldásán (mérhető eredményességgel) keresztül vezet az út. A gyakorlati sikerek mutatják meg a vezetőknek és beosztottaknak, hogy a problémákhoz más szemlélettel is lehet közelíteni. Egy jó tapasztalat sokat segít, de a visszatérő problémák megoldása csak az első lépés a kultúraváltásban. Az új vezetői rutinok mély begyakorlása, az új problémamegoldási rutinok kialakítása, vagyis a vezetési gyakorlat finomhangolása hozza el a várt, hosszútávú fejlődést biztosító eredményeket.

A vállalati kultúra ilyen irányú megváltoztatása, ezzel a proaktív és megoldásorientált szemléletmód kialakítása erősíti a szervezet teljesítményét és csökkenti a problémák visszatérésének esélyét. Az egész szervezetet átfogó változási folyamat és a kitartó erőfeszítések révén a problémák visszatérése lassulhat vagy akár megszűnhet, lehetővé téve a fejlesztési erőforrások hatékonyabb és eredményesebb felhasználását, a hosszútávú stratégiai pozicionálás megerősítését.

 

GYORSFÉNYKÉP
3 perc
e-mail
Átfogó képet kap arról, mekkora erőforrást szabadíthat fel a vállalatánál

KONZULTÁCIÓ
60 perc
online
Testreszabott szakértői támogatás a vezetői kihívásai alapján megfogalmazott kérdésekben 

GYAKORLATI TECHNIKÁK
1 nap
webinár
Bevezető tréning a megvalósítás módszereibe: Hogyan szabadíthatja fel a rejtett tartalékokat a vállalatánál?